مسئول کانون فرهنگی مسجد امام حسین(ع) ابرکوه:

به کانون های فرهنگی مساجد بی توجهی می شود

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا: مسئول کانون فرهنگی مسجد امام حسین(ع) ابرکوه ،از عدم توجه به کانون های مساجد انتقاد کرد.

مسئول فعال ترین کانون مساجد شهرستان ابرکوه، در جمع مسئولین کانون های مساجد شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بودجه سرانه اختصاص یافته به این کانون ها را بسیار جزئی ذکر نمود.

سید علی اکبر عظیمی با بیان این مسئله که در زمان شروع فعالیت در سال 78 سرانه ای که به این کانون تعلق می گرفت مبلغ 90 هزار تومان بود ، این مبلغ را در حال حاضر 500 هزار تومان ذکر نمود.

به گفته عظیمی، سرانه ناچیز اختصاص یافته به این کانون، پاسخگوی نیازهای جاری از جمله آب و برق مصرفی نیز نیست.

مسئول کانون فرهنگی مسجد امام حسین(ع) که چندین دوره در سطح استان نیز رتبه برتر را به خود اختصاص داده است، با بیان اینکه این کانون 700 متر فضای فرهنگی در اختیار دارد، این میزان فضا را بیش از وسعت مسجد ذکر نمود.

عظیمی با اشاره به اینکه تنها 10 در صد از منابع فعالیت های فرهنگی این مسجد از محل کمک های غیر مردمی و دولتی است، یادآور شد:رشد فرهنگ مستلزم برنامه ریزی و بودجه مناسب است.

وی همچنین بی توجهی به فعالیت های این کانون ها را قابل توجیه ندانست .

قابل ذکر است که دیگر مسئولان کانون های مساجد ابرکوه نیز با بیان مشکلاتی که گریبانگیر این مراکز فرهنگی است خواستار توجه به این پایگاه های فرهنگی و از جمله تأمین سالن و تأمین هزینه های اجرای فعالیت های فرهنگی شدند.

عدم امکانات مناسب از لحاظ کمبود فضای کتابخانه و خاک خوردن کتاب های ارزشمند موجود در کانون ولی عصر روستای شمس آباد، عدم تکمیل کانون ولایت، برخورداری از کمترین امکانات و فضا در کانون مسجد حاج سید حیدر از جمله دیگر مشکلات مطرح شده بود.



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا